২২ ডিচেম্বৰ,২০২৪- চাইবাৰ অপৰাধীত কৱলত পৰিছে নেকি আপুনিও?
দেশত ক্ৰমাৎ বৃদ্ধি পোৱা চাইবাৰ অপৰাধ আৰু ডিজিটেল জালিয়াতিৰ ঘটনাৰ মাজতেই চৰকাৰে জাৰি কৰিছে নতুন হেল্পলাইন নম্বৰ। এই হেল্পলাইন নম্বৰটোৱে আপোনাক চৰকাৰক বিভিন্ন জালিয়াতিৰ খবৰ দিয়াৰ বাবে সহায় কৰিব। এতিয়াৰে পৰা আপুনি ১৯৩০ নম্বৰৰ সহায়ত যিকোনো ধৰণৰ প্ৰৱঞ্চনাৰ বলি হোৱাৰ পৰা হাত সাৰিব পাৰিব। দেশৰ প্ৰায় সকলো অঞ্চলতে প্ৰতিদিনে চাইবাৰ অপৰাধৰ ঘটনা পোহৰলৈ আহিছে, যিবোৰ বন্ধ কৰাৰ প্ৰয়োজন আছে। এই বিষয়ে মানুহক সজাগ কৰাৰ বাবে চৰকাৰে বহু সতৰ্কতা অভিযান চলাই আছে। এই ক্ৰমত চৰকাৰে হেল্পলাইন নম্বৰ মাত্ৰ চাৰিটা সংখ্যা ১৯৩০ লৈ সলনি কৰিছে। এই নম্বৰত জালিয়াতিৰ সৈতে জড়িত অভিযোগ দিব পাৰিব।
‘১৯৩০’ সংখ্যাটোৱে কেনেকৈ কাম কৰিব?
ভাৰতীয় চাইবাৰ অপৰাধ সমন্বয় কেন্দ্ৰ (I4C)ৰ সহায়ত গৃহ মন্ত্ৰালয়ে জনস্বাৰ্থত এই সংখ্যা প্ৰকাশ কৰিছে। চাইবাৰ জালিয়াতিৰ বলি হোৱা যিকোনো ব্যক্তিয়ে নম্বৰটোৰ ওপৰত নিজৰ অভিযোগ দাখিল কৰিব পাৰে। যেতিয়া কোনোবাই নম্বৰটোৰ ওপৰত অভিযোগ দাখিল কৰে, তেতিয়া সেই অভিযোগ পোনপটীয়াকৈ সংশ্লিষ্ট ৰাজ্যখনৰ আৰক্ষীলৈ হস্তান্তৰ কৰা হয়, যাৰ লগত আৰক্ষী দায়বদ্ধ। তেওঁৰ বেংক একাউণ্ট ফ্ৰীজ কৰি মানিবেগ বন্ধ কৰি ট্ৰেন্সফাৰ কৰাৰ আগতে টকাখিনি বন্ধ কৰিবলৈ তেওঁৰ সৈতে যোগাযোগ কৰক, কিন্তু যদি ইতিমধ্যে ধনখিনি কোনো একাউণ্টলৈ ট্ৰেন্সফাৰ কৰা হৈছে, তেন্তে ধন উদ্ধাৰ নোহোৱালৈকে আৰক্ষীয়ে তদন্ত কৰে।
চৰকাৰী পদক্ষেপ
ডিজিটেল গ্ৰেপ্তাৰ আৰু চাইবাৰ জালিয়াতিৰ ক্ৰমবৰ্ধমান ঘটনা দেখি গৃহ মন্ত্ৰালয়েও শেহতীয়াকৈ আৰম্ভ কৰিছে Caller Tune Alert, য’ত কোনো আৰক্ষী বিষয়া বা ন্যায়াধীশৰ নামত ফোন আহিলে কোনো কথা শ্বেয়াৰ কৰাৰ পূৰ্বে ফোনটো পৰীক্ষা কৰিবলৈ কোৱা হৈছে। ১৯৩০ নং হেল্পলাইন নম্বৰৰ কথা ক’বলৈ গ’লে ভাৰতীয় ৰিজাৰ্ভ বেংক আৰু ব্যক্তিগত অনলাইন ৱালেট পেটিএম, ফোনপে, ফ্লিপকাৰ্ট, আমাজনৰ সহযোগত গৃহ মন্ত্ৰালয় আৰু আই৪চিয়ে ইয়াক সৃষ্টি কৰিছে আৰু ই দেশৰ বহু ৰাজ্যত প্ৰযোজ্য হ’ব।